contact whatsapp

דיני עבודה

תחום המשפט של דיני עבודה נועד להסדיר את יחסי העבודה בין המעסיק לבין העובד.

משרד עורכות הדין נופר בר, המתמחה בדיני עבודה, מספק שירותי ייעוץ משפטי וכן ייצוג וליטיגציה בערכאות המשפטיות לעובדים ולמעסיקים. עם הידע שעוה"ד נופר בר רכשה ובזכות הניסיון שצברה בניהול מאות תיקים, גדולים כקטנים, בבתי הדין לעבודה, משרדנו מציע סיוע משפטי לעובדים ישראליים ועובדים זרים שזכויותיהם נפגעו.  כמו כן אנחנו מציעות ייעוץ משפטי שוטף גם למעסיקים המבקשים מענה לסוגיות הקשורות בהעסקת עובדים.

ייעוץ משפטי לעובדים

החוק בישראל מגן על זכותם של כל עובד ועובדת לעבוד בסביבה ראוייה ובתנאי העסקה הוגנים. תנאים אלה כוללים היעדר אפליה, בטיחות בעבודה, שכר הוגן ותנאים סוציאליים כמו תשלום עבור עבודה בשעות נוספות, דמי חופשה, הבראה וחגים וכן הפרשות לפנסיה ולפיצויים.

עוה"ד נופר בר מסייעת לעובדים לממש את זכויותיהם אם אלה נפגעו ולקבל את הפיצוי והכספים המגיעים להם, בין אם בפשרה או בדין.

כדאי לדעת:

מכוח חוק שכר שווה לעובד ולעובדת ועל-פי חוק שוויון הזדמנויות, מעסיק מחוייב לתת תמורה זהה לעובדים ולעובדות המועסקים במשרות זהות.

עובדים זרים

אפשר לסווג את העובדים הזרים בישראל לשתי קבוצות עיקריות – מי שנכנסו לארץ כחוק ועם היתר העסקה לתחום מסוים וזרים שנכנסו לארץ בלי היתר העסקה אך מעמדם בישראל מאפשר את העסקתם.

ככלל, לעובדים זרים בישראל יש את אותן זכויות כמו לעובדים הישראליים. בנוסף, קיימים חוקים ותקנות ספציפיים עבור עובדים זרים להבטחת תנאי העסקה הוגנים והיעדר אפליה.

משרדנו מטפל בעובדים זרים שזכויותיהם נפגעו בין אם הם מועסיקים על-ידי חברות כח-אדם, חברות שירותים או בהעסקה ישירה.

כדאי לדעת:

בענפים מסויימים במשק, כמו בייצור בתעשייה או בבניין, עובדים זרים זכאים לתשלום כפל השכר הממוצע במשק.

ליווי משפטי למעסיקים

אם אתם בעלי עסקים קטנים או בינוניים הרואים בהון האנושי את הנכס החיוני ביותר לצמיחת העסק שלכם, עורכת הדין נופר בר, המתמחה בדיני עבודה ויחסי עבודה תספק לכם שירותי ייעוץ משפטי והדרכה באופן שוטף בין אם בריטיינר חודשי או במסגרת בנק שעות.

עוה"ד נופר בר תערוך עבורכם הסכמי העסקה בהתאמה אישית. מלבד הגדרת תנאי העסקה הוגנים כלפי שני הצדדים, הסכמים אלה מכוונים למנוע תחרות בלתי הוגנת מצד עובדים לשעבר, וכן כדי להבטיח שרכושכם והקניין הרוחני שלכם לא ייפגעו.

כדאי לדעת:

החוק מחייב מתן הודעה בכתב לכל עובד על תנאי העסקתו. הפיצוי הקבוע בחוק על היעדר הודעה כזו עלול להגיע עד ל-15,000 ש"ח

סוגיות בדיני עבודה

הסוגיות בין עובדים למעסיקים עומדות למבחן משפטי בעיקר בזמנים של מחלוקת. את מרביתן של המחלוקות בתחום אפשר למנוע כבר בתחילת ההעסקה באמצעות חוזה העסקה ברור ומפורט המוסכם על שני הצדדים תוך עמידה בדרישות חוקי העבודה. משרדנו מספק ליווי מקצועי למעסיקים בכל שלבי ההעסקה ומסייע לעובדים שזכויותיהם נפגעו. בעת מחלוקת משרדנו, משרד עורכות הדין נופר בר, מספק מענה למגוון סוגיות משפטיות העוסקות ביחסים שבין מעסיק לעובד. להלן תמצאו הגדרה קצרה ותמציתית של לקט מושגים וסוגיות בתחום דיני העבודה:

חובת השימוע

לציין ביומן את יום קבלת המשכורת ואת הסכום שהתקבל

לרשום בכל יום את שעת תחילת העבודה ושעת הסיום

שאלות ותשובות

לידיעתך, התשובות לשאלות המובאות להלן נועדו לספק מידע כללי בלבד ואינן מהוות ייעוץ משפטי בשום מובן. כל מקרה הוא ייחודי וכל נתון בסיפור האישי שלך יכול להשפיע על תביעתך, בין כמעסיק/ה או כעובד/ת.  לכן, מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום דיני העבודה על מנת להגיע לפתרון נאות למקרה הספציפי שלך.

למעשה מדובר בחילופי מעסיקים. עובד שמבצע את אותה עבודה באותו מקום, זכאי שהותק שלו ימשיך להיצבר מתחילת העבודה אצל המעסיק הקודם. לא זהות החברה המעסיקה קובע את זכויות העובד, אלא מקום העבודה וטיבה. גם אם שולם לך "גמר חשבון" כשהתחלפה החברה, הותק שמשפיע על זכויותיך כעובד, כמו חופשה והבראה, צריך להמשיך להיצבר ולא להתאפס.

כדי לפטר עובדת בהריון שעובדת מעל 6 חודשים באותו מקום עבודה, יש לקבל היתר מיוחד מהממונה על חוק עבודת נשים. זאת אומרת שגם החברה בה את מבצעת את העבודה וגם חברת כח האדם המשלמת לך את שכרך, שתיהן צריכות לקבל היתר כזה. חברה שלא פועלת בהתאם לחוק ייתכן ותהיה חייבת לך פיצוי בשל הפרת חוק עבודת נשים, הפרת חוק שוויון הזדמנויות, ותשלום עבור שכר העבודה שהיית יכולה לקבל לו היית נשארת בעבודה עד 60 יום לאחר חופשת הלידה וכן עבור זכויות נוספות.

בהחלט כן. על פי פסיקת בית הדין לעבודה, עמלות המשולמות על ביצוע מכירות הן חלק מהשכר. המשמעות היא שיש להוסיף את סכומי העמלות לחישוב של השכר השעתי ויש לשלם לך עבור שעות נוספות בהתאם.  כך גם יש להתחשב בסכומי העמלות בחישוב חופשה, חגים וימי מחלה המגיעים לך. זאת ועוד, המעסיק צריך להפריש עבורך כספים לפנסיה על תשלומי העמלות ובמקרה של פיטורים לשלם לך פיצויים לפי חישוב הכולל את העמלות שקבלת.

יש לך שאלה?

אתר זה מוגן ע"י ReCAPTCHA בכפוף למדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של גוגל.

הרשמה לניוזלטר שלנו

אתר זה מוגן ע"י ReCAPTCHA בכפוף למדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של גוגל.

אני מאשר/ת קבלת מסרים פרסומיים בדוא”ל ו/או ב-SMS
סגירת תפריט